مقالات

تاریخچه گل آرایی

ظروف کرایه

بی‌شک قدمت استفاده انسان از گل، چیزی در حدود عمر انسان بر روی زمین است. چه زمانی که از ریشه‌ی گیاهان و گل‌ها به عنوان غذا یا دارو استفاده می‌کرده و چه زمانی که از آن برای زیبایی یا عطرش بهره می‌برده .
استفاده از گل‌ها توسط انسان به زمان‌های دور برمی‌گردد. حتی در دوران پارینه سنگی هم آثاری در مورد استفاده‌ی انسان از گل وجود دارد.
باستان‌شناسان اسکلت‌هایی را درعراق کشف کرده‌اند که در کنار آن‌ها گل‌هایی قرار داشته است و با بررسی قبرهای مربوط به عصرچهارم زمین شناسی، به این نتیجه رسیده اند که احتمالا انسان ها روی قبرها گل‌های خاصی می گذاشتند.
در نتیجه این احتمال وجود دارد که انسان‌ها در آن زمان هم برای نشان دادن احساسات، زیباترکردن محل زندگی و یادبود مراسم شان علاوه بر ظروف کرایه از گل استفاده می‌کرده‌اند.

مصری ها به صورت حرفه ای کار گل آرایی را انجام می دادند و از گل، برگ و میوه در آیین‌های مذهبی و برای تزیین گلدان و سبدها، میزهای غذا و معبدها استفاده می کردند.
ملکه ویکتوریا، ملکه‌ی پادشاهی متحد بریتانیای کبیر به گل‌ها علاقه ی زیادی داشت تا جایی که به جای تاج‌های مرسوم از تاج گل استفاده می کرد.
او مراسم عروسی خود را با مقدار زیادی گل آراسته کرد و بعد از آن زمان بود که کم کم استفاده از گل در تزیینات مراسم عروسی در میان مردم عادی مرسوم و گل‌آرایی به عنوان یک هنر شناخته شده در مدارس تدریس شد.
در این دوره، از گل‌ها برای تزیین میز غذا و ظروف کرایه در گلدان‌هایی با دهانه گشاد همراه با شاخ و برگ زیاد استفاده می‌شد و گونه‌های جدید گل داوودی، آزالیا، گلایل، فریزیا، شمعدانی و کوکب در تزیینات به کار گرفته شد.
ما ایرانی ها جزو اولین کسانی بودیم که در مناسبت های مختلف به عزیزانمان گل هدیه دادیم و این سنت هنوز هم ادامه دارد به طوری که زیبا ترین و در دسترس ترین هدیه ای است که میتوان داد.
همینطور یکی از قدیمی ترین ، در عین حال زیبا ترین سند تاریخی مربوط می شود به دسته گل که روی سنگ نگاره های تخت جمشید در دست داریوش میتوانید ببینید(گل نیلوفر).

گل آرایی با شمع :این نوع گل آرایی بیشتر برای سفره عقد میز شام تالار ها با شمع های زیبا معمولا به رنگ های روشن به طوری که از گل هایی با گلبرگ های نازک و ظریف کنار شمع به نحوی که ساقه گل ها کوتاه باشد و شمع را نپوشاند در کنار ظروف کرایه زیبا استفاده می شود.

گل آرایی سالن و باغ عروسی :
گل ها بهترین راه برای تزیین یک اتاق و یک فضای خاص داست به طوری که استفاده از حتی دو شاخه گل در یک اتاق فضای اتاق را زیبا میکند.
چه بسا که گل آرایی و استفاده از گل ها در تشریفات عروسی علاوه بر ظروف کرایه یکی از ملزومات دکوراسیون سالن است.

 

ظروف کرایه

گل آرایی روی میز میهمانان :
بهتر از گل هایی استفاده شود که با رنگ صندلی ها ، پرده ها ، ظروف کرایه و دیگر اجزای استفاده شده در سالن ست باشد. گل ها را میتوانید داخل گلدان پایه کوتاهی که با روبان یا توری تزیین شده روی مرکز میز قرار دهید.

ظروف کرایه تشریفات تهرانی ارائه دهنده کلیه لوازم و ملزومات مورد نیاز مجالس ، تهیه ظروف مجالس ، اجاره ظروف مجالس ، ظروف پذیرایی ، مراسم ، جشنها ،همایش ، افتتاحیه ها و تشریفات عروسی می باشد .

سرويس پذيرايي مبلمان ، صندلي چوبي ( شيواري ) ، صندلي VIP و ظروف كامل پذيرايي و شام و سرويس پارچه اي ساتن ، حرير ، تافته جديدترين سرويس پذيرايي . ميز شام مبله فرش ، كولر ،پنكه ، بخاري ، آلاچيق و كليه لوازم مورد نياز مجالس و مراسم انواع صندلیهای قابل اراِئه توسط ظروف کرایه تشریفات تهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *