مقالات

خدمات سفره عقد

خدمات سفره عقد

خدمات سفره عقد :

سفره عقد :

یکی از قسمتهای مهم برگزاری مراسمات عروسی سفره عقد است که در اکثر شهرهای ایران این سفره جزو رسوم ملی ما می باشد و به هنگام برگزاری مراسم در اتاق و یا سالن و در محلی مناسب پهن میشود و عروس و داماد برسر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش می دهند . این سفره یکی از سفره های سنتی ایرانی محسوب می شود . روی این سفره ظروفی گذاشته می شود که شامل گردو ، فندق ، بادام ، نان و نبات ، تخم مرغ و … است و در میان آنها ظروف شیرینی عسل و ماست و ترشی و … که کنایه ای از شیرینی و ترشی درکنار هم زندگی کردن است قرار دارد . تخم مرغ نمادی است از باروری برای شیرین کامی هر کدام از این نمادها در آئین ما دارای تفسیری خاص و زیبا از زندگی است .

خدمات سفره عقد

خدمات سفره عقد

در اصل پهن کردن سفره عقد پیش از مراسم عروسی نوعی کارت تبریک گویا با آرزوی سعادت برای زوج جوان است . شاید امروزه بیشتر شرکت کنندگان در مراسم عقد معنا و مفهوم آنچه را که در سفره عقد وجود دارد را ندانند این نشان می دهد ملت ما از یک رسم پرمعنای دیرینه فقط صورت ظاهری آن را حفظ نموده اند . کتاب قرآنی که در سفره عقد است به نشانه مورد تایید قرار گرفتن این وصلت از سوی خداوند بزرگ مرتبه است با گذاشتن آینه در سفره عقد عروس و داماد با نگریستن به آن دلهایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال می شود . یک جفت شمعدان در دو طرف آینه با داشتن شمعی فروزان در هنگام جاری شدن عقد نشانه آرزوی روشنایی و گرمی در پیوند عروس و داماد است . جانماز گذاشته شده روی سفره عقد نشان از پای بندی زوج به دین اسلام است و تبرک آن شامل حال عروس و داماد است . مهر این جانماز از اشکالی نظیر قلب و گل است . نقل برای شیرینی و سکه نماد آرزوی روزی برای عروس و داماد روی سفره قرار میگیرد . حتی پنیر به نشانه وسعت روزی و سپید بختی برسر سفره عقد است . سبزی به نشانه سرسبزی و خرمی است . سبزی موجود در سفره عقد همان سبزی خوردن است که از تره ، ریحان ، شاهی ، نعناع ، تربچه و پیازچه تشکیل شده است . گل نمادی از زیبایی و نشانه شادابی و طراوت است . گل سرخ یارز نمادی شناخته شده از عشق در سراسر جهان است . شیرینی به نشانه به ارمغان آوردن شهد خوشبختی است که روی سفره عقد می چینند و شامل شیرینی تر و خشک است . میوه های رنگارنگ موجود در سفره عقد به منزله برخورداری عروس و داماد از مواهب رنگارنگ الهی و نعمت های خدادادی است . پس از جاری شدن خطبه عقد عسل گذاشتن در دهان یکدیگر به منظور آن است که در آینده مایه شیرین کامی و دلارامی هم باشند . حلقه های شبیه به همدیگر را می بایست در جای حلقه ای زیبا روی سفره قرار داد و پس از خطبه عقد حلقه ها را در دست یکدیگر میگذارند. خنچه نان و اسپند به مفهوم سفره کوچک است و در اصطلاح به طبق هایی چوبی گفته می شد که در آن وسایل عقد را می دادند . در گذشته نان سرسفره عقد سنگگ بود اما امروزه هر نانی را می گذارند . اسپند علاوه بردود کردن در آغاز هر یک از مراسم و جشن ها به نیت دور داشتن چشم بد از جان عروس و داماد از وصلت جدید است . سائیدن یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه روی پارچه ای روی سر عروس و داماد در سفره عقد  نشانه فرو باریدن شیرینی و شادی برسر آن ها طی زندگی مشترک صورت می گیرد .

شما می توانید با آرامش و اطمینان خاطر مراسمات و خدمات سفره عقد خود را به مجموعه ظروف کرایه تشریفات تهرانی واگذار نمایید .

ظروف کرایه تشریفات تهرانی برگزار کننده کلیه خدمات مجالس ، سرویس vip ، لوکس ترین اجناس ، فینگرفود ، تهیه غذای ایرانی و فرنگی ، پرده آرایی ، گل آرایی ، شمع آرایی ، دیزاین مراسم ، انواع نور وصدا ، خدمات سفره عقد ، مهماندار با بیش از نیم قرن سابقه می باشد شماره تماس مدیریت مجموعه :09127378542 می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *