مقالات

ساییدن کله قند

ظروف کرایه

ظروف کرایه تشریفات را از ما بخواهید.

ساییدن یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه روی پارچه‌ای بر سر عروس و داماد به نیت فروباریدن شادی و شیرینی بر سر آن‌ها طی زندگی مشترک صورت می‌گیرد. تور قند ساییدن حریر تور با پارچه نازک سپید رنگی را به شکل مربع یا مستطیل تهیه می‌کنند تا کله قندها روی آن بر سر عروس و داماد ساییده شود. برای سفره ی قند می توان از پارچه ی ساتن یا حریر به رنگ های سفید، نباتی یا سبز استفاده کرد. قند را اغلب دختران دم بخت یا زن های تازه عروس شده روی سر عروس و داماد می سابند. این سفره باید حین خواندن خطبه ی عقد روی سر عروس و داماد قرار بگیرد و قند های تزئین شده بالای سرآن ها سابیده شود. پارچه ی ساتن را به طول تقریبی 120 سانتیمتر و عرض 90 سانتیمتر برش دهید. آن را دور تا دور سفره قرار دهید و به عرض یک سانتی متر داخل گذاشته چرخ کنید. برای تزئین دور سفره می توانید از تور یا یراق های زیبا استفاده کنید که با رنگ سفره هماهنگ باشد. یا تور حاشیه دار به عرض شش سانتیمتر را ساده یا چین دار به لبه ی سفره وصل کنید.

 

ظروف کرایه

 

ساییدن کله قند؛ به نیت بارش شیرینی و شادی بر زندگی مشترک

حکمت ساییدن کله قند روی سرعروس و داماد به نیت بارش شیرینی و شادکامی به زندگی مشترکه و اینکه کله قندها باید یک اندازه و یک شکل باشند به این دلیل است که عروس و داماد هردو به یک اندازه و هم شونه هم وظیفه شیرین کردن زندگی و شادکامی یکدیگر را به عهده دارند، حالال چرا حتما باید این کار توسط خانم ها انجام بشه؟؟؟تاحالا بهه این موضوع فکرکردیدکه چرا آقایون سر سفره عقد قند نمی سابن؟؟ همانطور که میدانیم مراسم عقد سنتی ایرانی وریشه در آیین زرتشتی(دین ایرانیان باستان) دارد،زرتشتیان معتقد بودند که هنگام اجرای مراسم پیوند عقد بین عروس و داماد،سه الهه بزرگ کائنات حضور دارند. سپندارمذ (الهه مادرزمین)، آناهیتا(الهه آب ونعمت) ومیترا(الهه عشق،مهرودوستی)، به همین علت از میان جمع سه بانوی جوان را به نیابت از این سه الهه،بالای سر عروس و داماد قرار می دهیم تا با ساییدن قند، شیرینی روبه زندگی زوج های جوان هدیه دهند، سپس یکی جام عسل،یکی حلقه داماد و دیگری حلقه عروس را تقدیم می کنند.

 

ظروف کرایه

ظروف کرایه | ظروف کرایه و میز صندلی | ظروف کرایه تهرانی

ظروف کرایه | ظروف کرایه تشریفات تهرانی | ظروف کرایه مجالس

ظروف کرایه | ظروف کرایه در تهران | ظروف کرایه ای در تهران | ظروف کرایه تشریفات تهرانی

ظروف کرایه ای | میز عسلی شیشه ای مستطیل

ظروف کرایه تشریفات را از ما بخواهید.

ظروف کرایه کرایه انواع میز و صندلی،ظروف کرایه ای از جمله ظروف سیلور و چینی،چادر،پرده،آلاچیق سیار،قهوه خانه سنتی،سفره عقد،تهیه و سرو انواع غذای ایرانی و فرنگی،ارائه کلیه خدمات جهت برگزاری همایش،سمینار،و مراسم گوناگون

تهرانی مجالس ارائه دهنده کلیه لوازم و ملزومات مورد نیاز مجالس ، مراسم ، جشنها ،همایش ، افتتاحیه ها و تشریفات عروسی می باشد .جهت دریافت قیمت کرایه صندلی و ظروف کرایه لطفا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *